Tehnopol Startup Inkubaatorist hoo sisse saanud Cryplect lõi käed Leedu korvpalli kõrgliigaga
Tehnopol Startup Inkubaatori programmist välja kasvanud Cryplect kinnitab, et alustav startup saab inkubaatorist väärt tõuke – inkubaator pakub idudele ägedat programmi, mis katab erinevad teemad (turundus, tootearendus, disain, juriidika jne), võimaldab kasutada koosolekuruume ja tagab väärtusliku juurdepääsu mentorvõrgustikule. Cryplecti kaasasutaja Martin Londi sõnul on neil kasvuprogrammis oldud ajast tänaseni head suhted mentoritega, kes aitavad neil eesmärke saavutada.
Martin Lond rääkis, et idufirma loomise mõte tekkis sellest, et koguda rahalisi vahendeid spordiklubidele, müües fännidele unikaalseid digitaalseid spordimeeneid. Tema sõnul on sport ja korvpallimängud kogu Cryplecti tiimi jaoks olulised ning loonud unustamatuid hetki – nad tahtsid neid hetki muuta veelgi meeldejäävamaks ning anda korvpalliklubidele võimaluse taolisi hetki sõna otseses mõttes müüa. Nii sündisidki digitaalsed videotega korvpallikaardid. „Fännil on võimalus nende kaartidega meie platvormil mängida ka fantaasiakorvpalli – panna oma meeskond kokku ja võita auhindu, millele muidu ligipääsu poleks,“ rääkis Lond.
Järgmine siht – Euroopa suurimad korvpalliliigad
Tänaseks on Cryplect teinud eduka esimese hooaja Eesti ja Läti korvpallimeeskondadega ning fännid on nende toote kenasti vastu võtnud, mis omakorda sisendab ettevõttele kindlustunnet. Cryplect lõi hiljuti käed regiooni korvpallimeka, Leedu tippliiga Betsafe-LKL-iga, kus mängivad sellised rahvusvaheliselt tuntud tegijad nagu Kaunase Žalgiris ja Vilniuse Rytas. See koostöö on Cryplecti jaoks oluline nurgakivi protsesside ja toote eskaleeritavuse edendamiseks ning järgmiste turgude vallutamiseks. „Keskendume täna ainult Euroopa korvpallile, silmapiiril on Euroliiga, Hispaania, Türgi, Itaalia, Saksamaa ja Prantsusmaa kõrgliigad,“ lisas Lond.
Laiemalt on Cryplectil plaanis muutuda fan engagement platvormiks, kus korvpalliklubidel ja tulevikus ka teistel spordialadel on võimalik pakkuda põnevaid digilahendusi oma miljonitele jälgijatele. „See on võimalus omada tükki ajaloost, mängida virtuaalset sporti, kaasata fänne oma iidolite arengusse, kaubelda klubisümboolikaga, koguda ühisrahastust mõne sotsiaalse probleemi või korvpalli arenguks ja korraldada interaktiivseid otseülekanded,“ rääkis Lond. Need on vaid mõned põnevad lahendused, mis hakkavad tulevikus Cryplecti koostööpartneritele väärtust looma.
Mida soovitada neile, kes plaanivad asutada idufirma?
Esiteks – ära püüa ehitada ideaalset toodet kohe valmis, vaid pigem ürita oma hüpoteese n-ö kleeplindi ja liimiga ehk manuaalselt testida. „Võib-olla mõni äge funktsioon, mis sinu arvates peaks su tootel kindlasti olema, pole su kliendi jaoks absoluutselt oluline,“ sõnas Martin Lond.
Teiseks – räägi oma ideest võimalikult paljudele. Cryplecti ühe asutaja sõnul ei tasu karta, et keegi su idee ära varastab – sina ise viid oma ideed kõige paremini ellu. Boonuseks on väärt tagasiside, tänu millele saad paremaks lihvida nii oma toodet kui ka investoritele mõeldud kihutuskõne.
Ja kolmandaks, ning seda on soovitanud ka mitmed investorid, – sõlmige osanikevahelised lepingud, vältimaks tulevikus võimalikke erimeelsusi.
Tehnopol Startup Inkubaatori kasvuprogrammi on võimalik kandideerida kuni 5. septembrini. Vaata lähemalt ja kandideeri: https://www.startupincubator.ee/