Tehnopol Startup Inkubaatori venekeelse programmi osaleja muudab hambaarstiga suhtluse mugavamaks

Ivan Osotov on noor IT-spetsialist, kelle soovib tõhustada ja suurendada infotehnoloogiate kasutamist inimeste hüvanguks. Ta osaleb Tehnopol Startup Inkubaatori venekeelses kasvuprogrammis, mida toetab Riigi Tugiteenuste Keskus (RTK). Ivani eesmärgiks on muuta hambaravi patsientidele senisest kättesaadavamaks ja hõlbustada suhtlemist kliinikutega.

Ivan ütleb, et Tehnopoli kasvuprogrammis osalemine pööras tema maailma pea peale. „Idee, millega ma tulin, muutus mentori abiga kõvasti ja sündis selline elujõuline toode. Mentori abi mängis antud juhul võtmerolli ja andis tohutu tõuke uutele võimalustele,” viitab ta ühele lahedamale mentorile, inimesele, kes tunneb end startup-maailmas kui kala vees – ettevõtja ja ingelinvestor Lev Dolgatšov.

Hetkel on Ivani idufirmal juba olemas veebileht ja rakendus Dento (nii Androidile kui iOS’ile) – see on patsientidele täiesti tasuta ning visiidi maksumuse ja sobiva hambaarsti juurde aja leidmine on vaid paari minuti küsimus.

Rakenduses on võimalik ravi eest ka tasuda

Idufirma idee sündis pandeemia ajal, kui Ivan ise vajas hambaarsti abi. „Ma ei saanud kellegagi aega kokku leppida, vastuvõtutelefonid kas ei vastanud või polnud vastuvõtuks sobivat aega. Siis tekkis idee mobiilirakendusest, millest võiks kasu olla nii patsiendile kui ka arstile, hõlbustades nii aja broneerimist, meditsiinidokumentide vahetamist kui ka ravi eest tasumist. Ülesehituse poolest meenutab rakendus Bolti, kus kõik on selge, ligipääsetav ja läbipaistev,“ rääkis Ivan.

Kuidas see siis töötab? Kasutaja laeb alla Dento rakenduse ja loob endale profiili. Kui vaja, saab üles laadida dokumente, pilte, juhiseid. Rakenduse abil on võimalik ka pilti teha. Järgmisena tuleb ära kirjeldada probleem, millega soovid hambaarsti poole pöörduda, märkida juurde, kui pakilise probleemiga on tegu ja valida linna, kus hambaarsti külastada. Seejärel tuleb taotlus arstile saata. Arst võtab soovi vastu ja pakub vastuvõtuaega, lisades juurde raviprotsessi kirjelduse koos hinnapakkumisega. Ravi eest on võimalik tasuda samuti läbi Dento rakenduse. Suurema maksumuse korral saab patsient ka järelmaksu pakkumise ning vajadusel on võimalik tasuda osamaksetena.

„Raha hoitakse meie platvormil seni, kuni patsient kinnitab, et teenus on osutatud – alles siis läheb raha arstile,“ selgitas Ivan.

Ta on kindel, et kasu nii arstile kui ka patsiendile on märkimisväärne. „Arsti jaoks säästab meie rakenduse kasutamine ennekõike aega ja raha, sest juba enne patsiendi visiiti on arst teadlik, millise probleemiga patsient tuleb, milliseid protseduure on vaja teha, kõik andmed on rakenduses. Kui patsient ei jää protseduuriga rahule, siis meie tugimeeskond lahendab probleemi mõlemale poolele parimal ja sõbralikumal viisil. Seda tehes eemaldame arstilt tohutu probleemide koorma,“ rääkis Ivan.

Oluline on rõhutada, et arstile ei anta patsiendi isikuandmeid, kogu initsiatiiv on patsiendi kätes, see on tema valik. Tema ülesanne on valida, mis talle sobib, ja seejärel võtta ühendust teda huvitava arstiga.

Kvaliteetne arstiabi sõltumata asukohast

Vaatamata sellele, et paljudel patsientidel on juba oma hambaarst, kelle juures nad on aastaid käinud ja keda nad usaldavad, on Dentol omad plussid.

„Juhtumeid on erinevaid,“ ütles Ivan. „Näiteks inimesed lähevad puhkusele ja järsku ilmneb neil hammastega mingi probleem. Nad ei tea, kuhu minna ja kust abi otsida. Meie rakendus on jõudmas Euroopasse, kus on juba spetsialistid, kes on valmis meiega koostööd tegema. Seetõttu saab meie kasutaja igal juhul abi, olenemata sellest, kus ta parajasti viibib.“

Vabalt võib ka juhtuda, et turist tuleb Tallinna, aga ootamatult tekib tal hambavalu. Selle asemel, et hakata võõras riigis arstiabi hindu ja kvaliteeti uurima, saab võtta abiks Dento rakenduse, kust leiab sobiva vastuvõtuaja.

Ivan ja tema meeskond arendavad rakenduse valikulist osa: järelmaksu, kindlustuse, transfeeride, hotellide jne võimalusi. Peamine raha teenimine tuleb tema sõnul saateprogrammist koostöös teiste hambaravi ajaloo teenustega. „Inimesed peavad kuidagi kohale jõudma, võib-olla ka kusagil ööbima, kuskil sööma ja nii edasi. Tahame teha omamoodi täispaketi, arvestades kliendi kõiki võimalikke soove,” lubab Ivan.

Mis puudutab Eesti kasutajat, siis tema jaoks on kõik palju lihtsam – paar klõpsu rakenduses olevatel nuppudel ja sul on pilt hambaraviteenuste osutamisest koos hindade ning ravivõimalustega.

Endiselt on võimalik kandideerida venekeelsesse programmi ja muuta oma startupiga maailma

Tehnopol Startup Inkubaatori venekeelse kasvuprogrammi juht Olga Kurdovskaja ütles, et veel on võimalus kasvuprogrammi kandideerida ja arendada oma ettevõtet parimate mentorite käe all.

„Meil on juba palju edulugusid, Ivan on üks neist. Nüüd on tema ees kõik teed lahti, ta on inspireeritud ja sai mentori abiga võimaluse viia oma toode nii kaugele, et olla valmis maailma muutma,” rääkis Olga. Kasvuprogrammis osalemine on ettevõtte jaoks tasuta, ainuke tingimus on see, et Tehnopol võtab endale 2% teie ettevõtte aktsiakapitalist.

„Tehnopoli jaoks on iga idufirma väljaminek – ühe meeskonnaga töötamine maksab meile umbes 10 000 eurot. Mentorite töö, ruumide kasutamine (koosolekuruumid, ühistööruumid, köök), koolitused, osalemine erinevatel ökosüsteemi üritustel, võimalus kohtuda potentsiaalsete investoritega – need on kõik väljaminekud. Tänapäeval pole koolituste või ürituste korraldamine odav,” selgitas Olga, rõhutades, et tasuta programmis osalemine on tohutu boonus ja võimalus teha läbimurre ning saada tõuge arengule, nagu tõestab Dento näide. Teine hea eeskuju venekeelsest kasvuprogrammist on CAV Solution – suvel USA turule sisenenud ettevõte lõpetas 330 000-eurose investeeringuga eelseemnevooru 13,2% juures ning areneb jõudsalt, valmistudes juba järgmiseks vooruks.

Praegu on võimalik veel venekeelse programmiga liituda, kandideerida saab siin.

Liitu programmiga!