Tehnopol Startup Inkubaatori alumni tõi turule Eesti esimesed digitaalsed spordihetked
Jagame rõõmuga meie juures kasvanud iduettevõtte põnevaid uudiseid spordisõpradele! Tehnopol Startup Inkubaatori programmist välja kasvanud Cryplect tõi koostöös Eesti Korvpalliliidu ja Paf Korvpalli Meistriliiga klubidega Eestis esimest korda turule digitaalsed spordihetked, kuhu on jäädvustatud Paf Korvpalli Meistriliiga klubide mängijad.
Paf Korvpalli Meistriliiga klubidest on Cryplecti platvormiga liitunud BC Kalev/Cramo, TalTech/OPTIBET, AVIS UTILITAS Rapla, KK Viimsi/Sportland, Pärnu Sadam, Rakvere Tarvas ja Tartu Ülikool Maks & Moorits.
Tehnoloogiaettevõte pakub fännidele võimalust koguda kõige meeldejäävamaid hetki Eesti korvpallist ning lähitulevikus ka välismaa korvpallist. Hetke puhul on tegemist unikaalse digitaalse vara klassiga, mille ingliskeelne lühend on NFT (non-fungible token).
Ametlikult litsentseeritud korvpalli hetked on saadaval Cryplecti kodulehel. Soovija võib osta ühe kahest pakist: Rising Star või Baller. Cryplecti hetked jagatakse mitme paki lainetena ehk droppidena ning esimeses dropis lasti välja 58 Rising Stari ja 63 Balleri pakki, millest praeguseks on läbi müüdud ligi 70%.
Cryplecti eesmärk on teha kaks droppi igas kuus. Iga uus dropi aeg tehakse teatavaks suhtluskanalis Discord ning sotsiaalmeedia kanalites. Esimestes droppides on pakkides kahe eri klassi kollektsioneeritavad hetked, mis varieeruvad olenevalt hulgast: Common ehk tavalisem ja Rare ehk haruldasem. Edaspidi lisanduvad videohetked korvpallimängudest ning samuti hetke haruldusklassid Unique, Hall of Fame, Legendary, Ultimate.
Selleks et fännidel oleks lisaks spordi toetamisele Cryplectis ka muud põnevat teha, on fännidele loodud põnevaid kogumise väljakutseid ehk challenge’id. Fännidel on võimalik enda kollektsiooni täiendada eriti haruldaste ning eriliste hetkedega, kui nad osalevad väljakutsetes.
Esimese dropiga lähevad ka aktiivseks esimesed kolm väljakutset – kogu kokku viie mängija hetked, kelle sünniaasta on 2000 või hiljem; kogu kokku kolm sama särginumbriga mängija hetke; kogu kokku ühe konkreetse meeskonna hetked. Hetki saab osta üllatuspakkidest või järelturult teiste fännide käest. Väljakutsete ja võitjate kohta saab ülevaate suhtluskanalis Discord, kuhu tulevad ka järgmised uued kogumise väljakutsed.
EESMÄRK ON TOETADA KLUBISID
Pakkidelt teenitud tulu jagatakse spordiklubide ja ettevõtte vahel. Praegu saavad spordiklubid 70% ja ettevõte 30% kasumist. Cryplect ei hakanud NFT-d tootma ainult turusuundumuse tõttu, vaid seetõttu, et tegijad usuvad ettevõtmise väärtusesse ja sihikul on NFT-de pikem arenguperspektiiv.
Töötatakse eesmärgiga, et fänn saaks Cryplecti platvormil tegutsedes toetada klubisid ja leida oma lemmikuid.
Lähitulevikus on kavas pakkuda Paf Eesti – Läti korvpalliliiga ja VTB Ühisliiga pakke. Suve keskpaigast saadik on Cryplect pidanud läbirääkimisi suuremate Euroliiga klubidega, et ka Euroliiga fännidele saaks midagi pakkuda.