Startup, kellele investorid ei suuda ära öelda

Meeskond on väga oluline osa edukast startupist. Kes ei sooviks töötada ühise eesmärgi nimel koos heade sõpradega? Lisaks paistab hea meeskonna vaim silma ka teistele ning on oluliseks määrajaks kiirendites ja inkubaatorites, sest sageli ei ole startupil veel valmis toodet või teenust, mille alusel eristada ühte startuppi teisest. Sellistel juhtudel jääbki silma meeskonna komplektsus ja potentsiaal prototüübi valmimises, strateegias, turunduses ja esimese kliendi leidmises.

Tundub, et üsna lähedane klassikalise, kuid perfektse tiimi peegeldusele on tuntud koosseis filmist „The A-Team“. Kui filmis aeti koos õiglust taga, siis rollide poolest võiks sama koosseis olla ka startupis, kes ületab ühise visiooni nimelkõik takistused, et olla järgmine unicorn. Kes siis kuuluvad ideaalsesse meeskonda?

  1. CEO (Hannibal) – juht ja peamine ideede generaator, planeerija ja strateeg.
  2. CTO (B.A) – tehnoloogia juht, kes teab kõike ettevõtte tootest ja selle hingeloost. Ta oskab toodet ehitada ja arendada ning seisab selle eest, et see oleks päriselt hea asi. Iseloomult on ta üsna pedantlik ja korrektne, kuid see tagab selle, et toote portfell oleks täpselt selline nagu peab olema.
  3. Müügimees (Faceman) – müügimees ja turundaja. Talle meeldib avalikult esineda ja inimestega kohtuda. Teda võiks kõige paremini iseloomustada kui „hustler“. Ta teeb müüki ja loob kliendisuhteid ning sellele aitavad kaasa kena välimus ja mõõdukas salakavalus.
  4. Insener (Murdock) – mõnevõrra hull, keda teised tiimikaaslased heas mõttes tümitavad. Veider tüüp, keda tuleb tiimiliikmetel ohjes hoida. Ta on kapriisne ja kohati laialivalguv, kuid kõikide oma kiiksudega ääretult tark lüli meeskonnas.

Kõik need inimesed oma iseloomuomadustega kokku kõlavadki hea meeskonnana ning kui oled alles loomas startuppi, siis määratle esmalt enda roll ning seejärel saad antud malli abil kaasata teisi. Kuidas aga sellist meeskonda leida?

Õigeid inimesi ei leita seepärast, et ei teata, keda otsida. Tehnilise startupi puhul hakatakse esmalt otsima arendajaid, kuid kuidas saada häid arendajaid teistest ettevõtetest enda ettevõttesse? Põhiline väljakutse, millest alustada, on meeskonna rollide kirjeldamine. Kas seda arendajat on ikka kohe vaja või esmalt pigem vaja müügimeest? Tuleb mõelda, keda sul on vaja järgmise sammu tegemiseks – ehk vajad arendaja asemel hoopis seda „hustler“ tüüpi, kes uuriks edasiseks arenduseks välja kliendi vajadused ja soovid.

Tähtis on aga see, et meeskonnas ei oleks üksteisele sarnaseid inimesi. Mugav on võtta enda kursusekaaslasi ja sõpru, kuid ka A-Team ei oleks olnud nii võidukas vaid ühe oskuse najal. Kuigi sulle meeldivad sinuga sarnased inimesed, siis ärimaailmas on õige haarata punti endast peajagu targemaid ja ootamatult veidraid tüüpe, kes kõlavad meeskonnana hästi kokku. Vastasel juhul nad pigem pirduvad sind ja sinu startuppi.

Liitu programmiga!