Narvas kohtusid idu- ja traditsiooniliste ettevõtete esindajad
9. märtsil toimus Narvas rahvusvahelise naistepäeva raames demopäev “Naised (idu)ettevõtluses”. Eurostati andmetel on vaid 33% kõigist Euroopa Liidu ettevõtjatest naised. Naisettevõtjate osakaal on madalaim Taanis, Eestis ja Leedus ning vaatamata kõikvõimalikele programmidele jääb see suhe praktiliselt muutumatuks. Ürituse üks eesmärke oli vaadelda selle ebavõrdse tasakaalu tagamaid ja arutada võimalusi, kuidas inspireerida naisi rohkem ettevõtlusega tegelema.
Üritusel esinesid naised – tõelised arvamusliidrid äri- ja ettevõtlusmaailmas. Pärast Euroopa Komisjoni Eesti delegatsiooni juhi Vivian Loonela tervitust võttis sõna Narva Ettevõtlike Naiste Klubi (EENA) president Lyubov Fomina, kes andis ülevaate kõigist suundumustest ja muutustest naiste ettevõtluses viimase 5 aasta jooksul. Meditsiinilise idufirma Nanordica juht Olesja Bondarenko rääkis oma teest teadusest ettevõtluseni.
Ürituse kulminatsiooniks oli paneeldiskussioon nimega “Miks nais(idu)ettevõtjaid on vähe?”, kus osalesid Narva innovatsiooni ja loomekeskuse OBJEKT kaasasutaja ja Prototron fondi tegevjuht Jana Budkovskaja, ZenFlower startupi asutaja Vera Zemskova-Rusmanova, Narva-Jõesuu Spa & Sanatooriumi direktor Karina Küppas ja Narva EENA klubi president Lyubov Fomina.
Arutelu modereerinud Tehnopoli Startup Inkubaatori Narva programmi direktori Olga Kurdovskaja sõnul ei räägitud mitte ainult sellest, miks on ettevõtlus meie elus oluline, vaid ka sellest, miks Ida-Virumaal on madal ettevõtlusaktiivsus ja vähene huvi tehnoloogia erialade vastu.
Ürituse jooksul arutasid naised, mida saab igaüks isiklikult ära teha, et piirkonna olukorra paremaks muuta, ning leiti ka uusi omavahelisi kontakte. Põhiprogrammi vaheaegadel said osalejad tutvuda selliste innovaatiliste Eesti startupide nagu Woola ja Click & Grow toodetega ning lihtsalt nautida omavahelist otsesuhtlust.
Üritust toetas Startup Estonia.
Fotod: Anton Ossipovski